mandag den 10. juni 2013

Nedtælling til sommerferie

Imens vi nøjsomt tæller ned til sommerferien, kan vi jo lige så godt hygge os. Det er jo ingen sag når vejret minder om sommer, og dagene (og aftenerne) er lyse som i en sang fra højskole sangbogen.

Anton er startet i SFO. Han er stor. Den anden dag førte han følgende samtale med sin far ude på badeværelset:

Dan: Kan du huske at skylle vasken ren for tandpasta, når du er færdig med at børste tænder?

Anton: Årh, jeg bliver ved med at glemme det.

Dan: Så må du prøve at huske det.

Anton: Jamen det kan jeg ikke. Min hjerne er ond.

Sådan kan man jo lige pludselig gå over til den mørke side. Man lærer mange spændende ting (og ord og vendinger) når man lige er startet i SFO. Han spørger lige pludselig om hvor grønlænderne får grøntsager fra, eller hvordan fisk trækker vejret. En dag spurgte han også om hvad der får hjulene til at dreje rundt på bilen. Gudske tak og lov for Google siger jeg bare.

 Sommer er bare barnefødder

 Sommer er ophold på farfar og Lis' bådbro....og en tur på vandski for dem der tør.
Jeg tør ikke.

Sommer er solbrune drenge der vander alt hvad de kommer i nærheden af....også blomsterne.

 Sommer er mælkebøtte saft på yndlingsblusen.

 ....og i håret.

3 kommentarer:

  1. Åh ja, de bliver så store :) Og hurra for google :) Vi har siddet i timevis på biblioteket og fundet fagbøger om alt muligt! Især Kasper elsker bøger og han ejer selv en anselig mængde fagbøger i sin bogreol! Den med grønlænderne var god :) Hils dine drenge!

    SvarSlet
  2. Ja,man er nød til selv at sætte sig ind i nogle meget uventede emner nogen gange. Emner som man aldrig selv ville have valgt. Det er meget sundt og rigtig skægt at hjælpe små videbegærlige hjerner.

    SvarSlet
  3. Ja, det er altså ikke Dan der skriver her. Det er fruen hende selv. Jeg skriver åbenbart under pseudonym.
    Hilsen CAMILLA

    SvarSlet