fredag den 9. august 2013

God weekend der

Den første weekend efter sommerferien er altid yderst tiltrængt. Også selvom denne første uge på arbejde, for mig, nærmest har været afslappende. Ro til at komme tilbage. Ro til at fordybe sig i det der skal samles op på. Jeg klager ikke. Jeg har et dejligt arbejde. Det har jeg erfaret også betyder virkeligt meget for éns velbefindende i den resterende tid af døgnet hvor man ikke er på arbejde.
For kværner éns hjerne ustandselig rundt i arbejdsrelaterede emner, selv når man har fri. Så har man aldrig rigitg fri. Det er stressende.
Jeg tror faktisk jeg elsker mit arbejde. Det er spændende, udfordrende og det passer rigtig godt til mig og mit familieliv.
Det har taget lang tid for mig at nå hertil. Jeg har haft mange interessante arbejdsrelaterede oplevelser, og brugt rigitg rigtig meget af min fritid på at tænke på arbejde. På den trælse måde. Det gør jeg ikke mere. Jeg føler på en måde at jeg er faldet til ro.

Og så er jeg nok også blevet en smule mere voksen.



Nå det var det filosofiske. Nu er det weekend. Drengene sover inde i dobbeltsengen. Dan er til herre-kom-sammen. Jeg sidder med stængerne oppe, og drikker the og portvin sammen med hunden (ja, hunden drikker altså ikke så meget portvin), imens jeg hygger mig med at se Puk og en eller anden der hedder Herman (med tatoveret sixpence på hovedet - har sikkert en kæmpe måne han vil skjule) fodre en flok øboer af med noget gourmet mad.

Jeg kan forresten løfte sløret for at der er the på bud i Netto. Så jeg fik lige fyldt hylden op med et eksklusivt lille udvalg.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar