søndag den 17. november 2013

I skovens dybe stille ro.....ankom vi !!

 Og så var den ro ovre...



Vejret har i dag vist sig fra sin absolut fineste side. Det samme kunne man ikke ligefrem sige om vores yngel. Det er som om deres øregange ind imellem vokser sammen, i takt med at deres stemmeføring tager til. Mine øregange derimod, føles som om de er blevet glaseret med kogende bly. Vi måtte ud under åben himmel.



Vi tog i skoven for at samle grankogler og mos til den forestående højtid......ligesom resten af Midtjylland. 
Jamen, det var ikke til at støve en ærlig grankogle op de første 500 meter af skovstien.
Længere inde i skoven var der dog gudskelov stadig kogler på lager, så vi fik hvad vi kom for, uden at komme op at slås med nogen af de mange andre koglehungrende skovgængere.



Det var i øvrigt med at holde både hund og yngel tæt ind til kroppen, da skoven ud over koglesamlere og mos-op-kradsere, også var yderst velbesøgt af motionister både i fuld firspring og på mountainbike. 

Da vi kom hjem havde ynglet stadig alt for meget energi, så de blev sendt ud i haven for at tæske hinanden med skumsværd, men lige meget hjalp det. 

Nu er de langt om længe blevet lagt i seng, og jeg glæder mig til at komme på arbejde i morgen. Der kan jeg sidde lige så stille med en kop varm mælk, med en lille bitte sjat kaffe i, og nyde stilheden, der med lidt held godt kan vare til helt hen ad ved ni tiden.

Weekend er godt - men det kan også være meget rart at komme på arbejde en gang imellem, og med god samvittighed overlade sit yngel til nogen der får løn for at håndtere dem.

2 kommentarer:

  1. Fantastiske billeder :) jeg undlader at kommentere på resten :) Men hvor ser du da bare knaldhamrende godt ud på dit profilbillede! Altså det gør du selvfølgelig altid, men... :) Hils ynglet og faderen dertil :)

    SvarSlet
  2. Tak tak :) Ja, ser jeg ikke strålende ud? Det er utrolig hvad Photo shop kan gøre.
    Jeg tror jeg vil sende rosen videre til Dan, det er ham der er mesteren bag pletskuddet.

    SvarSlet