søndag den 3. november 2013

Mururrh ha ha ha

Lad mig starte med at slå én ting fast. Halloween er både udansk og spild af penge. Men nu hvor imperialismen og kapitalismens lakajer, møjsomt har fået presset denne grimme højtid ned i halsen på os, så er jeg jo ikke typen der kan lade være med at gå bare en lille smule i selvsving når der er udsigt til en udklædningsfest.
Anton var inviteret til Halloweenfest i SFO'en. Jeg var dødmisundelig - og forsøgte faktisk at tale mig til en plads som frivillig i saftevandsbaren, bare for at få lov at komme med. Dog uden held. Så jeg havde masser af tid til at koncentrere mig om Anton og hans udklædning.



Det eneste jeg fremstillede til lejligheden, var et skærf i rød lagenlærred. Resten "havde vi lige liggende". En kappe fra et Batman kostume og et par bukser (dog en anelse for korte - men skidt) fra en gammelt Star Wars dragt. Skjorten er en helt almindelig bondeskjorte og butterflyen har været min morfars.



I år har jeg desuden taget kampen op imod råd og svamp, idet græskarmanden har fået tegnet masken op med en sort sprittush, i stedet for først at være blevet udhulet, og derpå sat ud i regnen for at rådne. Denne grumme skæbne plejer at ramme mine græskarmænd, på trods gentagne atmon-skylninger.

Jeg har aldrig haft en græskar mand der har stået så længe som i år. Nej bevares, der er ganske vist ikke lys i den. Men den er frisk som en havørn.
Drengene var godt nok lidt skuffede over min måde at springe over hvor gærdet var lavest på. Men jeg magter ikke det der griseri og møje og besvær for, at der skal stå en skamferet grøntsag og rådne på rekordtid udenfor min hoveddør. Så nu blev det altså sådan i år. Man må jo prioritere.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar