torsdag den 5. december 2013

Hej Bodil din sindsyge kælling

Jeg vil ikke sige at jeg ikke var forberedt på at det skulle blive blæsevejr. Men slap lige af. Det er jo livsfarligt derude.

Min vejrmæssige ud-af-kroppen oplevelse startede ved 15.45 tiden på Lidl's parkeringsplads, hvor jeg praktisk talt blev blæst ud af kontrol. Der fløj jeg rundt med en indkøbspose, tilsyneladende helt uden retningssans, men klarede mig over pladsen med livet i behold. Hvilket var mere held end forstand. Jeg kastede mig ind i bilen i sikkerhed, i en mild form for choktilstand. Det var der jeg indså at jeg ikke bare skulle hente børn. De skulle faktisk evakueres fra henholdsvis SFO og børnehave.
Som sagt, så gjort. Jeg fik bjerget al afkom. Endda uden større dramatik.
Dramatikken opstod først for alvor da vi kom hjem i, det som jeg anså som værende, sikkerhed.
Jeg stod og hakkede i noget løg i køkkenet, da der pludseligt blev mørkt - som i fuldstændig bælgravenes mørkt. "Nå for søren da osse. Mor går lige ud og slår relæet til igen". Der var ikke så meget at slå til på relæet. Alt var tilsyneladende slået til. Jeg tænkte "Nå, det må godt nok være træls for Ikast værkerne at de ikke kan klare sådan en smule Bodil". Jeg kiggede ud på vejen for lige at få bekræftet at hele vejen var mørkelagt.
Det var den ikke. Alle de andre havde tilsyneladende gang i samtlige elapparater på én gang.

Hvad gør man så. Man henter naturligvis sin mand. Det er vel en af grundende til at man som kvinde gifter sig.

Dan er i Kina...... Hvad gør man så. "Årh, for helvede"......."Prøv lige at hør her drenge. Nu sidder I her lige så stille i mørket, imens mor går ud i Bodil efter hjælp".

Genboen er flink......og folkeskolelærer. Han får løn for at hjælpe andre. Han sprang beredvilligt til undsætning, og fik inspiceret relæet indtil der kom lys i det meste af boligen.
Det meste betyder, at der mangler lys i bryggers, entre, 3 værelser, en mellemgang og et badeværelse samt i garagen. "Nå, skidt med det. det kunne da have været værre. Godt at der er strøm i køkken, stue og i ét badeværelse".

Genbo mente at det ville være en god ide at tjekke om der var strøm på fryseren i garagen.

"Årh pis osse". Den elektriske garageport kan ikke åbnes. Min bil er taget som gidsel af Bodil!
Håber det der strøm er kommet igen i morgen inden jeg skal bruge bilen.

Der var iøvrigt ikke strøm på fryseren.......fjernsynet virker heller ikke. Det hævder der er problemer med antenne tilslutningen. "Årh, hold nu kæft".

Frostvarer er nu i eksil hos genbo. Jeg sidder i sofa med flossede nerver, og overværer juletræet med de elektriske pærer i haven, blive rusket til døde. Har været ude at stramme skruer omkring stammen 4 gange. Nu har jeg trukket gardinerne for. Jeg magter ikke at redde mere jordisk gods i dag........

"Nu tordner det fandeme også"......går i seng. Tager regntøj på i tilfælde af at taget skulle blæse af i nat. Håber at vågne igen i morgen.

5 kommentarer:

  1. Hooold da kæfttt Fru larsen ;) ..sikken en fed artikel fra din hånd, sidder og griner højt over den ! ( ved godt det var FOR nederen af være der sæl ) og du har min dybeste sympati og hvad har vi ...Jeg tror du kommer okay gennem natten med regntøjet på, dog med koldsved på kroppen i morgen tidlig pga af samme ;) stay tuned and keep calm..:) om 3 år vil du grine over Bodil episoden :)
    de bedste tanker fra kvinde i orkanens øje

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan berolige med at alle klarede sig igennem natten.....også taget.

      Slet
  2. Hahahahahahahhahahahah, åh men altså! Jeg håber, du overlevede natten i vaders og sylvest og at bilen i dag kan komme ud at køre. Og TAK for et bette grin :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Bilen blev befriet ved hjælp af forlængerledningsmetoden. Seniorkonsulenten aka min svigerfar har efterfølgende fundet og udbedret fejlen. En udendørs lampe havde fået så mange tæsk af Bodil, at der var opstået en løs forbindelse.

      Slet
  3. For dææælen …. !
    - og nu er det jo så vildt bekymrende ikke at ha' set livstegn siden d.5 december

    SvarSlet