tirsdag den 25. august 2015

Noget om at være i god tid med garn og kunst

Vinteren står for døren.....eller efteråret er i hvert fald lige om hjørnet. Så man kan jo lige så godt komme i gang med årets halstørklæde. Jeg var faktisk gået i gang med et ensfarvet, i min gamle yndlings farve - blålilla. Men det føltes ikke rigtigt. Så jeg sadlede om, og kampkøbte ind til et nyt projekt to dage før vi skulle på sommerferie. 

Tørklædet skulle være rustikt og i støvede farver. Og så skulle det naturligvis være i en kvalitet som kunne accepteres af HKH KP Mary. Det er vel det mindste man kan diske op med, når man nu selv skal strikke projektet sammen. 

Valget faldt på Tynn Alpakka fra Du Store Alpakka. Meget lækker lama der. Kan anbefales.





Pludselig synes tanken om efterår og kulde knapt så triste. Jordens bedste undskyldning for at gøre noget godt for sig selv. Flere af dem tak.

Apropos at gøre noget godt for sig selv, så har jeg virkelig haft gang i den store krea-kasse igen.

Det er flere år siden jeg sidst slog mig løs som husmor-kunstner. Jeg har længe haft lyst, men ikke tid. Ej heller inspiration. 
Men pludselig, som et lyn fra en klar himmel slog det mig, og inspirationen var nem at finde. Jeg har jo et meget svagt punkt for Michael Kvium. Så jeg måtte bare lave min egen Kvium. 






  


Om jeg er tilfreds med resultatet. Oh jo. Det er jeg da. 

Nu går jeg og varmer lidt op til at male en Thomas Kluge......nej, det er gas. Kluge er for hård.

Jeg har malet en del klat værk. Altså den slags kunst som ikke ligner noget som helst, men som højst refererer til en stemning eller en følelse. F.eks. det 4 stykke kiksekage. 
Men trangen til at male noget man ikke kan være i tvivl om hvad skal forestille, havde altså meldt sig. 
Der er en del symbolik at diskutere i billedet. Hvad er det nyheds mediet gør ved hans udsyn, og hvorfor har han hænderne på ryggen? Og er de bundet?

4 kommentarer:

  1. Hold da op et lækker maleri du har lavet , kan jeg spørge om du maler på bestilling og evt prisen
    Hilsen Annie

    SvarSlet
  2. Hej Annie,
    Tak for komplimentet og tak for dig du kiggede forbi.
    Ja spørg bare :) Jeg er ikke klar til at sælge "avis manden" endnu. Men hvem ved, måske engang når jeg får malet nogle flere. Så kan det være at jeg holde et lille udsalg.
    Mange hilsner Camilla

    SvarSlet
  3. Ja jeg vil kikke ind med mellemrum, hvis du skulle have malet flere
    tak

    SvarSlet
  4. Ja jeg vil kikke ind med mellemrum, hvis du skulle have malet flere
    tak

    SvarSlet