fredag den 1. januar 2016

2015 - du gjorde hvad du kunne, men nu tager jeg altså lige over

At vågne op til et nyt år badet i det flotteste solskin, og med den fineste stille forårs stemning, med fuglefløjt og solens varme i ansigtet, er da lige til at blive både taknemmelig og lykkelig af.



Her på kanten af civilisationen ligger et villakvarter. Mit hood. Alt er som det skal være på sådan en 1. nytårs dag. Der er rester af konfetti i de få vandpytter der har overlevet i en plads i skyggen. Der lugter af krudt og barberskum, og jeg er godt tilpas med at det hele er overstået.
Både jul og nytår. Det har været hyggeligt, som i rigtig hyggeligt. Men nu gider jeg ikke mere, og vil bare gerne glide ind i hverdagen igen. At stå op om morgenen og gå i det samme spor som dagen før. Gerne med en lille afstikker i ny og næ, for at undgå at det bliver for kedeligt. 

Året 2015 har været en hård kælling at danse med.
Egentlig har jeg ikke noget at klage over. Vi har ikke været udsat for nogle katastrofer. Men 2015 har bare føltes som at kravle med bare knæ på sandpapir korn 180.....med salt på.





Jeg har brugt rigtig meget energi på at finde mig et nyt job. Og det lykkedes. Jeg er stødt på muligheder som jeg ikke havde lyst til at afprøve, og jeg har søgt muligheder som jeg ikke fik chancen for at afprøve. Men vi fandt hinanden til sidst. Den rette mulighed og mig. Jeg er lettet og spændt.



Så egentlig er jeg mest lettet over at slippe af med 2015, Som jo iøvrigt ikke engang kunne præsentere noget ordentlig sommervejr.

Jeg håber at 2016 vil blive et år med spændende udfordringer og masser af overskud til at opleve det det hele i virkligheden handler om - at nyde livet og hinandens gode selskab. 
Jeg vil hermed også gerne sende en kæmpe tak de alle de stakkels mennesker der har været så seje og overbærende, at de har kunne holde mig ud i 2015. Jeg lover at prøve at være godt selskab i 2016.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar